Vil du opleve Europa med tog?

Foredrag ved Britt Sallingboe

15. august 2024

Danmarks Jernbanemuseum inviterer til en inspirerende aften torsdag den 5. september, hvor du kan dykke ned i togrejsernes verden. Med udgangspunkt i sin bog "Oplev Europa med tog" deler forfatter og rejseekspert Britt Sallingboe ud af sine egne erfaringer og giver værdifulde tips til at planlægge din næste togrejse.

En rejse gennem Europas landskaber

I sit foredrag tager Britt Sallingboe dig med på en rejse gennem Europas smukkeste landskaber, mens hun fortæller om sine egne oplevelser på de europæiske togstrækninger. Fra de pulserende storbyer til de idylliske landsbyer – toget er ikke kun et transportmiddel, men en del af selve eventyret. Sallingboe vil give dig en komplet guide fra køb af billetter og Interrail-pas til de praktiske detaljer, der gør din togferie til en succes.

Bæredygtig og afslappet rejseform

Togrejsen tilbyder en rolig og bæredygtig måde at rejse på, hvor du kan nyde skiftende landskaber og mødet med nye mennesker. Britt Sallingboe vil også fremhæve, hvordan togrejser kan være et grønnere alternativ til flyrejser, og hvordan du kan få mest muligt ud af dine rejser.

Praktiske oplysninger

Foredraget finder sted på spor 7 blandt museets ikoniske lokomotiver og vogne. Dørene åbner kl. 19.00, og foredraget varer fra kl. 19.30 til ca. 21.15. Der serveres gratis kaffe, og der er mulighed for at købe chokolade og andre forfriskninger ved serveringsvognen.

Billetter

Billetter kan købes til 100 kr. pr. person eller 75 kr. for klubmedlemmer, som også kan tage en ledsager med til klubpris. Foredraget er afholdt

JernbaneKULTUR på Danmarks Jernbanemuseum

Dette foredrag er en del af vores JernbaneKULTUR-program, hvor vi i efterår- og vintersæsonen præsenterer en række spændende foredrag og arrangementer for jer, der har en særlig interesse i jernbaner og jernbanehistorie. Gå ikke glip af chancen for at fordybe dig i de fascinerende fortællinger og teknologier, der har formet jernbanens verden.

Hør forfatter og rejseekspert Britt Sallingboe dele ud af sine egne erfaringer og giver værdifulde tips til at planlægge din næste togrejse.