Fire nye læringsforløb til dagtilbud på Danmarks Jernbanemuseum

25. juni 2024

Danmarks Jernbanemuseum introducerer fire spændende læringsforløb målrettet dagtilbud, der tilbyder børn i alderen 3-6 år en unik mulighed for at lære om kultur, historie og naturvidenskab. Disse forløb er designet til at fremme børns alsidige personlige udvikling, sociale kompetencer, sprog, bevægelse og natur- og kulturforståelse.

• Besøg museet
    Formålet med "Besøg museet" er at give børnene en ide om, hvad det vil sige at besøge og benytte kulturtilbud i nærområdet. Forløbet er målrettet børn i alderen 3-6 år. Det dækker alsidig personlig udvikling, social udvikling, sprog, bevægelse og kulturforståelse.
  • Udforsk udstillingen
    "Udforsk udstillingen" opfordrer børnene til at gå på opdagelse på museet og lære om de spændende genstande. Gennem kreative aktiviteter som kollager og historiefortælling arbejder børnene med kommunikation og kropsbevægelse.
  • Kultur og historie
    Læringsforløbet "Kultur og historie" giver børnene en dybere forståelse af fortiden og deres samtid gennem rollespil og forumteater.
  • Magnetisme
    Dette forløb introducerer børnene til magnetisme og dens anvendelser i hverdagen. Gennem forsøg med Maglev-tog får børnene indblik i forskellige togtyper.

Disse nye læringsforløb giver børnene mulighed for at udforske, lære og udvikle sig gennem spændende og lærerige aktiviteter. Se forløbene her.