Et trygt besøg for alle – Danmarks Jernbanemuseum indgår samarbejde med AutismGoTo

25. september 2024

Danmarks Jernbanemuseum arbejder for at skabe en tryg og forudsigelig museumsoplevelse for alle besøgende. I samarbejde med AutismGoTo har vi udviklet en autismevenlig social præsentation, som gør det nemmere at planlægge et besøg og forberede sig på, hvad man kan forvente.

Den sociale gennemgang giver detaljerede beskrivelser og billeder af udstillingen, så gæster kan få en fornemmelse af museet, før de ankommer. Dette initiativ er særligt vigtigt for gæster, der har brug for ekstra forberedelse, herunder personer med autisme.

Vi er stolte af at kunne tilbyde dette materiale, der er tilgængeligt via vores hjemmeside, og håber, det vil gøre museumsoplevelsen endnu mere tryg og tilgængelig for flere.

Læs mere og download både den sociale præsentation og informationssiden som PDF-filer her

For yderligere information om AutismGoTos arbejde kan du besøge deres hjemmeside: AutismGoTo.com.